Sådan arbejder vi

Ordet Fanger bygger på værdien af et stærkt samarbejde og partnerskaber blandt alle interessenter, der kan og vil påvirke børn og unges læselyst og -evner positivt.

 

"Ordet Fanger er et projekt, der kan gøre en forskel. Projektet har alt det, tiden råber på. Social innovation og samarbejde mellem offentlige myndigheder og private institutioner. Sidst men ikke mindst har folkene bag projektet evnet at skabe synergi, samarbejde mellem partnerne - og enorm gennemslagskraft for midlerne"

(Citat, Jens Raahauge, Formand for Dansklærernes Hus)

 

Ordet Fanger er organiseret med en projektgruppe, der hver dag arbejder ihærdigt på at styre, eksekvere og udvikle projektet, så det får den størst mulige genklang og positive påvirkning på landets børn og unge.

Foruden projektgruppen har Ordet Fanger en styregruppe med repræsentanter, der både rådgiver, distribuerer og sikrer kvalitet og relevans til gavn for alle.

Ordet Fangers interessenter tæller både ildsjæle, fagfolk og kommercielle virksomheder, der alle ønsker at støtte op om Ordet Fangers vitige formål.

Ordet Fanger er ikke blot endnu en velgørenhedskampagne. Det er et professionelt, sympatisk, involverende og givende projekt, der bygger på partnerskaber og som giver værdi til alle involverede parter.

  • Børn og unge: fokus på læsning og inspirerende materialer og hjælp til at (gen)finde læselysten.
  • Forældre: motivation til at læse for og med børn gennem fokus på vigtigheden og med hjælp fra inspirerende og motiverende kampagner og materialer.
  • Kommercielle partnere: adgang til et sympatisk og socialt ansvarligt projekt, der kan generere interne og eksterne brandambassadører og deraf brandværdi.
  • Skoler, institutioner, biblioteker: hjælp og værktøjer til fokus på læsning og materialer
  • Detailhandlen/børnebogsforfattere: hjælp til fokus på børne- og ungelitteraturen.
  • Samfundet: hjælp til fokus på læsning. Og flere kommercielle virksomheder, der tager et socialt ansvar.

Med andre ord arbejder vi tæt sammen på tværs af faggrupper, hvor vi hver især bidrager med vores unikke kompetencer, så vi sammen kan nå vores fælles mål: at bidrage til at landets børn og unge (gen)finder glæden ved det skrevne bogstav.